דף הבית >> בסיס לדף בית

איך להציג את עצמך לקראת קבלת משרה?

לאנו נוהגים תמיד להתייחס לעולם העסקים כאל עולם קשוח ומלא שקר. גם הרדיפה אחרי כסף נתפסת אצלנו כדבר שלילי במיוחד שרחוק מאוד מתפיסת עולמה של היהדות. דווקא העולם החומרי כל כך סביבנו גורם לנו, בצדק רב, לחוש ניכור לאנשים שמבלים את ימיהם במרדף כלכלי בלתי פוסק. אולם, כפי שלמדתי לאחרונה, יש לעולם העסקים, הכספים והעבודה גם חוקים חיוביים משלו. לדוגמא? העובדה שלכולם ברור שהמטרה היא להרוויח כסף "מטהרת" מאוד את האווירה במפגשים השונים.
 

בינו לבינה

שאל אותי בחור חביב איך אפשר להכריע ולהחליט שזהו זה. שהנה הבחורה הזאת איתה הוא יוצא, היא זו שתהא אשתו (כמובן אם היא תסכים). שאלה לא פשוטה, אך מצד שני לא צריך להתבלבל. לא לאבד את הבטחון. ולכן התשובה היא בטחון בה'. נכון שככל שהצעד גורלי יותר נדרשת מידת בטחון מפותחת יותר, אך לא להגזים בשאלות מהסוג הזה מתמודדים גם חיילים קרביים, ואף הנועזים שבהם. החייל הקרבי לוקח החלטה לרוץ לכיוון הסכנה ואף להתנדב לעשות זאת. כאשר בא המפקד ומסביר לחבר'ה שיש על הפרק מבצע נועז ושואל מי מתנדב מי לא מרים את היד. כאשר לפני יציאה לקרב שואל המ"פ מי נשאר לשמור על הציוד בשטח הכינוס, מי לא צולל למעמקי הנגמ"ש כדי שלא יראו ולו קצה אפו? אלא במהלכים גורליים צריך בטחון בה'. החייל היוצא לקרב לא 
 

לאחר שחרור

תעסוקה

שידוכים

זוגות צעירים

 

פינת ההלכה

מ-ז מרחשון מתחילים אמירת ותן טל ומטר
מי ששכח לומר ותן טל ומטר  -
נזכר קודם אמירת שם ה' יחזור ל"ותן טל ומטר"
נזכר לאחר מכן אומר בשמע קולנו
נזכר לאחר שומע תפילה לפני רצה אומר ותן טל ומטר במקום
נזכר לאחר מכן ועדיין לא סיים עמידה חוזר לברכת השנים
נזכר לאחר שסיים חוזר לתחילת עמידה

 מי שנוסע לחו"ל עד ה5 לדצמבר (שבחו"ל עדיין אומרים "ותן ברכה") ממשיך לומר שם "ותן טל ומטר לברכה"

 
 

דעות... דעות... דעות... דעות...דעות...דעות...דעות...דעות...

מה עומד מאחורי האישה שבטנק?


אנו ערים למהלכים מסוכנים מאוד בצה"ל שמטרתם האמיתית אינה גלויה לעין. מי יוזם את גיוס הבנות לחיל השריון? האם זה התחיל בתנועה עממית של בנות שמאוד משתוקקות לדבר? או שמא מאחורי הקלעים ישנם אנשים אינטרסנטים עם אג'נדה מסוימת שיודעים היטב שבדור שלנו קל מאוד להפעיל אנשים לכיוון שלך כאשר אתה נותן אופציה חדשה של מימוש עצמי? בדור שמעצים את רעיון המימוש העצמי, כל אתגר המוצג כלגיטימי, מיד נהפך למטרה חדשה שכדאי להגיע אליה. חלק מבנות ישראל העדינות והחסודות, אף אם הן לא חשבו על רעיון ההזוי להיות שריונריות, בודאי יענו לאתגר החדש. אך מי עומד מאחורי הרעיון? לכאורה במעגל השני עומדות נשים (ואולי

לחץ כאן לעריכת טקסט

אנו זקוקים לקצינים שהם לוחמים...

אחד הנואמים הבחירים בטקס מסר מסר לקצינים החדשים, ולמעשה ביקש להתוות דרך לכל דרכם כקצינים. המסר שלו היה ברור וקצר והוא עמד על כך שיש סדר של ארבע נקודות שאיתן ילכו כל הדרך: "קודם כל תהיו מוסריים, אחר כך מקצועיים, אחר כך בני-אדם ואחר כך לוחמים"... זהו הסדר שהוא הציע-ציווה, אך האם זה באמת הסדר הנכון? ברור שקצין צריך להיות מוסרי, ואין ספק שהוא צריך להיות בן-אדם, למעשה כל אדם צריך להיות מוסרי ובן-אדם, בפרט כאשר הוא בעל משרה או תפקיד ציבורי. אך מה צריך להיות חייל וקל וחומר קצין, בתור אדם הממונה על ידי האומה לשמור על ביטחונה ויותר מזה, על עצם קיומה? בראש ובראשונה הוא צריך להיות לוחם! הוא ממונה על הלחימה ואין אדם אחר באומה שקיבל הכשרה כמוהו

למה הישראלים מאושרים?

לפי סקרOECD  , ישראל נמצאת במקום נמוך בתחום  העבודה, הדיור, החינוך, אך באופן מפתיע היא במקום גבוה מאוד במדד שביעות הרצון והאושר של אזרחיה... איך יתכן?
ההסבר די פשוט. צריך רק להבין מי אנחנו. הרב קוק מסביר בספר "אורות ישראל" מי היא כנסת ישראל: "עצמות החפץ של היות טוב לכל, בלא שום הגבלה בעולם כלל, בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב, זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל. זאת היא ירושתה ונחלת אבותיה"... במילים אחרות היהודים אוהבים את הטוב ובעיקר אוהבים להיות טובים ולעשות טוב לאחרים. זוהי המהות של הנשמה הישראלית וזה גם מסביר את הסתירה בממצאי הסקר של .OECD איך זה קשור? אדם שעבורו השאיפה אלל הטוב היא עיקר העניין של החיים, לא מייחס חשיבות רבה מדיי לתנאים החיצוניים של החיים. נכון שהוא אוהב להתלונן על כל מה שחסר, אך הוא

לחץ כאן להכנסת טקסט לחץ כאן להכנסת טקסט לחץ כאן להכנסת טקסט לחץ כאן להכנסת טקסט לחץ כאן להכנסת טקסט לחץ כאן להכנסת טקסט

נבנה ע"י מערכת בניית אתרים של yeshiva.org.il                      שאל את הרב | לוח שנה | כניסת שבת  |  יציאת שבת