ישנן שיטות שונות ביחס לבן עיר אחרת שהלך לירושלים, או להיפך, לענין מתי עליו לקיים את מצוות הפורים. בטבלאות  הבאות נרכז את ההלכות לשיטת רוב הפוסקים:

דין בן עיר אחרת שהלך לירושלים:

 
נוהג פורים ביום זמן חזרה דעתו בעת היציאה
זמן עזיבה
י"ד לא משנה לחזור לפני עלות השחר של יום ט"ו לא משנה
י"ד ביום י"ד מבעוד יום לא משנה לא משנה
ט"ו ליל ט"ו ואילך לחזור אחרי עלות השחר של יום ט"ו לפני עלות השחר של יום י"ד
י"ד  וגם  ט"ו ליל ט"ו ואילך לחזור אחרי עלות השחר של יום ט"ו אחרי עלות השחר של יום י"ד
י"ד לא משנה לא משנה אחרי עלות השחר של יום ט"ו
 
 
דין בן ירושלים  שהלך לעיר אחרת:
 
נוהג פורים ביום
זמן חזרה
דעתו בעת היציאה
זמן עזיבה
ט"ו לפני עלות השחר של יום י"ד לא משנה לא משנה
ט"ו לא משנה לחזור לפני עלות השחר של יום י"ד לא משנה
י"ד  וגם  ט"ו אחרי עלות השחר של יום י"ד ולפני עלות השחר של יום ט"ו לחזור אחרי עלות השחר של יום י"ד לפני עלות השחר של יום י"ד
י"ד אחרי עלות השחר של יום ט"ו לחזור אחרי עלות השחר של יום י"ד לפני עלות השחר של יום י"ד
ט"ו לא משנה לחזור לפני עלות השחר של יום ט"ו אחרי עלות השחר של יום י"ד
פטור לא משנה לחזור אחרי עלות השחר של יום ט"ו אחרי עלות השחר של יום י"ד
 
 
 
 

 

נבנה ע"י מערכת בניית אתרים של yeshiva.org.il                      שאל את הרב | לוח שנה | כניסת שבת  |  יציאת שבת